Online kopen & betalen
-
- Selecteer het artikel dat je wenst aan te kopen
- Maak een keuze uit de kleuren
- Klik op "voeg toe aan mijn winkelwagen" of op "nu kopen"
- Vul je gegevens alsmede je verzendadres
- Je kan kiezen voor verzenden of ophalen in de winkel
- Indien je binnen de 10km rond Hasselt woont, kan je ook nog kiezen voor lokale bezorging
- Maak een keuze uit de betaalmethodes
- Als je graag een factuur ontvangt, kan je ook een facturatieadres opgeven
- Om te betalen ga je automatisch naar een beveiligde omgeving
- Na de betaling ontvang je een bevestigingsmail van je bestelling
- Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je weer een mail met hierin een track & trace code. Met deze code kan je je pakje volgen. -
Je vindt de cadeaubonnen oa onder "Inspiratie" in het hoofdmenu.
- Selecteer het gewenste bedrag
- Klik op "nu aankopen"
- Vul je gegevens in en selecteer verzenden of ophalen in de winkel
- De verzending van een cadeaubon is altijd gratis
- Maak je keuze uit de betaalmethodes
- Het verdere vervolg vind je bij: Hoe verloopt de aankoop van een artikel op de webshop?Je kan ervoor kiezen om de cadeaubon rechtstreeks naar de gelukkige te verzenden. Geef zijn adres dan in als verzendadres en jouw adres als factuuradres.
-
Je kan betalen met Bancontact, Maestro, Visa en Mastercard.
Ook Ideal, Apple Pay en Google pay zijn mogelijk.
-
Jazeker!
Wij werken enkel samen met gerenommeerde instanties die het betalingsverkeer van webshops regelen. Hierdoor verzekeren we je steeds een veilige en correcte manier om te betalen.
-
Neen, deze betaalwijzen kunnen we spijtig genoeg niet aanvaarden op de webshop. Je kan hier wel met oa bancontact of een kredietkaart betalen.
Enkel in onze fysieke winkel aanvaarden wij elektronische consumptiecheques van Edenred, Sodexo en Monizze. Ook met Hasseltbonnen kan je enkel in de winkel betalen.
-
Natuurlijk, dit is geen probleem.
Bij de bestelling wordt er gevraagd naar het verzendings- en het factuuradres, dus daar kan je je gegevens achterlaten.
Je mag altijd extra vragen of gegevens achterlaten in de ruimte van de opmerkingen.
-
Jazeker!
Wanneer jij graag wilt dat jouw bestelling als geschenk wordt verpakt, gelieve dit dan te vermelden bij bestelling.
Een cadeauverpakking is gratis.
Productinformatie
-
Er zijn 2 mogelijkheden:
- Je kan rechtsboven klikken op het vergrootglas. Geef de term of het artikel in naar waar je op zoek bent en druk op ENTER.
- Je kan ook via het keuzemenu links een selectie maken uit de merken, de prijs, de kleuren en/of het artikel voorradig is.
-
Natuurlijk, dat doen we graag!
Je kan je vragen stellen op de chatbox op de webshop. Normaal gezien worden alle vragen die daar gesteld worden direct beantwoord. Natuurlijk hebben wij ook een fysieke winkel en kan het zijn dat direct antwoorden niet mogelijk is. Als je je telefoonnummer achterlaat, dan sturen we je een antwoord zo snel als mogelijk via sms.
Je kan je vraag ook doorsturen per mail naar info@artlux.be of voor een direct antwoord telefoneren natuurlijk naar 011/22.20.88.
We proberen altijd zo snel mogelijk een antwoord te sturen. Normaal gezien is dat de dag zelf, of de dag erna. Moest dit niet het geval zijn, contacteer ons dan zeker opnieuw.
Als je graag meer foto's wilt, dan kunnen we je die steeds bezorgen via Whatsapp.
-
Om het aantal retouren tot een minimum te herleiden (onnodige kosten, minder verkeer en beter voor het milieu) vragen wij om bij eventuele twijfel of vragen over het artikel ons te contacteren. Wij kunnen dan extra foto's sturen of je bijkomende vragen beantwoorden.
Je kan je vragen stellen op de chatbox (gelieve steeds je gsm nummer te vermelden dan), via de vaste telefoon op 011/22.20.88 of per mail op info@artlux.be. Wij doen steeds ons best om zo snel als mogelijk te antwoorden.
-
Het zou kunnen dat het in de winkel nog op voorraad is, daar wij de klanten in de fysieke winkel ook willen helpen. Sommige producten worden ook automatisch terug bijbesteld, dus komen terug in voorraad in de webshop.
Heb je vragen over een specifiek product? Stuur dan een mailtje naar info@artlux.be , contacteer ons via de chat op de webshop of bel eventjes naar 011/22.20.88
Op de chatbox proberen we altijd dadelijk alle vragen te beantwoorden. Moest dat niet lukken, dan sturen we je een sms met het antwoord op je gsm-nummer. Vergeet niet je gsm-nummer door te geven, anders lukt antwoorden niet.
-
Bij handschoenen is het zo dat ze niet in de lengte uitzetten, maar wel in de breedte. Dus vooral de lengte moet juist zijn. In de breedte zal een handschoen door het gebruik zich wel zetten naar je hand.
De tool met de maten vind je bij de beschrijving van elke handschoen in de webshop. Meet de hand die jij het meest gebruikt, dus ben je bvb rechtshandig, meet dan je rechterhand.
Gewoon klikken op het woordje "tool" in de beschrijving ofwel hier klikken op "handschoenmaten"Handschoenen kunnen terug gestuurd of geruild worden indien ze niet gebruikt zijn en beide handschoenen nog aan elkaar vasthangen.
-
Je kan natuurlijk kijken in een oude riem en zo bepalen welke maat je nodig hebt. De ervaring leert ons echter dat je beter de maat opnieuw bepaalt.
Wij hebben een tool waarmee we je helpen om dit te bepalen. Klik hier gewoon op "riemmaten".
-
Als je je laptop van je werk mee naar huis wilt nemen en vice versa, dan kan je niet zonder een goede degelijke laptoptas. Meestal krijg je met de laptop een stoffen tas, maar echt handig en stevig zijn deze meestal niet. Als je graag voor een aantal jaren gesteld bent en je wilt een praktische tas, dan ga je beter eens kijken voor een lederen laptoptas. Vanaf een €140 vind je al lederen computertassen.
Waar ligt nu het verschil en waar kan je tussen kiezen?
Eerst en vooral moet je de maat van de laptop weten. De meeste laptops tegenwoordig zijn 15" of 15,6" en daar is ook de meeste keuze in. Als je een 17" laptop hebt, dan is het gamma waaruit je kan kiezen al direct een heel stuk kleiner. Terwijl een kleine laptop van 14" zelfs in een grote handtas zal passen voor de dames of in een ruime herentas voor de heren. Je mag natuurlijk altijd je computer meenemen naar de winkel, zodat je ter plaatse je laptop in de tas kan passen.Er zijn twee grote keuzes die je kan of moet maken. Wil je een opening bovenaan met een rits of met een overslag is de eerste. De tweede keuze is voor de dames en niet voor de heren: moeten de handvaten lang genoeg zijn om op de schouder te dragen of draag je de tas liever in de hand?
Computertassen zijn er dus met een overslag. Daar kan een handvat opzitten dan heb je de echte boekentas. Of er kan ook geen handvat zijn, en dat zit je meer in het gamma van de postbag. Dit is de "postbode" tas maar dan voorzien met een speciaal vak voor de laptop. Je draagt de postbag over de schouder of schuin over het lichaam. De "boekentas" wordt in de hand gedragen maar bij de meeste boekentassen is er ook een lange riem aanwezig.
De laatste jaren is er een opmars in laptoptassen met een rits bovenaan. Ze ogen een beetje moderner en zijn niet zo "schools" van uitzicht als een boekentas. Wat ook een voordeel is bij deze tassen: je kan ze langs je zetten en je laptop en spulletjes er gemakkelijk inzetten en uitnemen. Ook hier is bij de meeste tassen een lange riem voorzien zodat je ze ook op de schouder kan dragen.
Bij beide keuzes, zowel de rits als de overslag, zijn er tassen met één vak of twee vakken of zelfs meerdere vakken. Dat hangt allemaal af van hoeveel je wilt meenemen, of je ook je eten en drinken in je tas wilt zetten,...
Maar, geen probleem, we helpen je met plezier door dit keuzepallet en laten jou alle mogelijkheden zien in verschillende ledersoorten, kleuren en stijlen. Wij werken met fabrikanten die gespecialiseerd zijn in dit soort tassen en dus de nodige ervaring hebben in deze materie.
Altijd welkom in onze winkel of neem alvast eens een kijkje op onze webshop in de collectie "Laptoptassen".
-
Een bum bag is de Engelse term voor een kleine tas met daaraan bevestigd een riem. In Amerika spreekt men van een "Fanny pack". Wij spreken in België van een heup- of riemtas. Echter, terwijl we deze tasjes vroeger rond onze middel droegen, gaan we die nu meer crossover voor ons dragen.
Waarom zal je zeggen? Wel, eerst en vooral hangt dat veel gemakkelijker voor je dan rond je middel. Zeker met de super leuke brede stoffen riemen die er nu bijgeleverd worden, hangen deze tasjes zeer comfortabel en snijden niet.
Ten tweede is het heel veilig. Deze tasjes zijn er voor je portemonnee, je smartphone en je sleutels, en als deze voor je hangen kan je ze steeds goed in het oog houden. Je hebt zo ook snel bij de hand indien nodig.
Wat is het verschil met een crossovertas? Wel, de bumbag is kleiner en draag je meer voor je en niet naast je zoals een crossovertas. Je kan de riem wel langer maken en je bumbag langs je dragen, maar eigenlijk is het de bedoeling om het compact te houden en hem voor je te dragen.
Als je iets moet oprapen of moet buigen, een bumbag blijft steeds kort tegen je lichaam hangen. Ook op vakantie of tijdens een citytrip een musthave! Of ga je fietsen of wandelen, een onmisbaar tasje. Super handig en veilig!De bum bag was in 2022 hét item wat je nodig had in je garderobe en ook in 2023 is dit het geval. Ondertussen zijn er ook iets grotere modellen voorhanden, zodat iedereen eentje vindt voor zijn spulletjes.
Wij hebben een mooie keuze in bum bags in verschillende formaten, steeds in leder natuurlijk, en meestal met een stoffen en een lederen riem, zodat je kan afwisselen. Je vindt een deel van onze collectie online:
https://www.artlux.be/collections/bumbags-en-of-heuptasjesmaar in de winkel hebben we altijd nog meer keuze.
Een Bum bag is een musthave voor in iedereen zijn collectie!
#bumbag #fannypack #lederentasje #crossovertas #crossbody #leder #veilig #handig #handenvrij #lederentasje #trendy
Verzendingen
-
Wij verzenden onze pakjes met DPD binnen de 2 werkdagen na bestelling. Moest er een probleem zijn, dan wordt je hiervan steeds verwittigd. Je krijg je een mail zodra je pakje verzonden is.
Normaal gezien wordt je bestelling dan de volgende werkdag geleverd in België. Voor het buitenland moet je tussen de 2 à 7 dagen tellen. In je mail zit een track & trace waarmee je je pakje kan opvolgen.
-
Ja, alle bestellingen vanaf €100 worden GRATIS verzonden.
Voor bestellingen onder de €100, vragen wij een bijdrage van €6,95 voor de verpakking en het verzenden van je pakje in België.
Je kan in België ook kiezen voor een levering in een afhaalpunt. Bij bestellingen onder de €100 betaal je hiervoor een bijdrage van €4,95.
Voor Nederland vragen wij altijd een bijdrage van €10,95, voor Frankrijk en Duitsland €11,95.
-
- Normaal gezien verzenden wij met DPD binnen de 2 dagen na bestelling. Indien je dit wenst, kunnen wij ook met BPost of PostNL je pakje verzenden. Gelieve dit dan te vermelden bij bestelling.
- Je kan ook kiezen voor verzending naar een DPD afhaalpunt. NA de afrekening wordt je dan gevraagd welk afhaalpunt je verkiest.
-
Wij versturen ook naar Nederland, Frankrijk en Duitsland. Naar andere landen versturen wij niet, omwille van te lange leverperiodes en douaneperikelen.
-
Jazeker, dat is helemaal geen probleem!
Bij het afhandelen van je bestelling kan je als verzendmethode kiezen voor "afhalen in de winkel". Duid deze optie aan en rond je bestelling af.
Wij leggen je bestelling dan klaar in de winkel en sturen je een mail of sms om je daarvan te verwittigen. Normaal gezien ligt je bestelling binnen de 24u klaar voor afhaling. -
Je kan je pakje laten leveren op het adres dat jij wenst, bij je thuis of bvb op het werk. Ben je niet veel thuis, dan kan je ook kiezen voor een afhaalpunt bij jou in de buurt. Wij leveren dan met Bpost en je kan op hun website nakijken welke afhaalpunten er zijn.
Hierbij de link https://www.bpost.be/nl/pakje-ontvangen/afhaalpunt
-
De verzending gebeurt met DPD. Als je niet thuis bent en je buren ook niet, dan zal je pakket bij de dichtstbijzijnde pickup parcelshop worden afgeleverd. Daar kan je je pakje gaan afhalen op het jouw gepaste moment.
Je kan de levering van je pakje ook volgen door de code, die je krijgt je in de bevestigingsmail van ons zodra je pakje verstuurd is.
Retourneren
-
Indien je niet tevreden bent over je aankoop, kan je je artikel binnen de 14 dagen na aankoop aan ons retourneren. Je krijgt dan het betaalde orderbedrag terug. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar de winkel zijn voor jouw rekening. Verzendkosten worden nooit terug betaald.
Handschoenen kunnen enkel nog geretourneerd worden als ze nog aan elkaar vasthangen. Wij aanvaarden geen retours van regenschermen en artikelen aangekocht met kortingen.
Enkel niet gebruikte en niet beschadigde producten worden aanvaard bij retour. Na controle en goedkeuring zal Artlux Lederwaren het betaalde bedrag terugstorten binnen 14 dagen.
-
Jazeker!
Woon je in de buurt van Hasselt? Dan is het misschien eenvoudiger én sneller om je bestelling gewoon bij ons binnen te brengen in plaats van deze terug te sturen. Wij controleren het artikel op eventuele beschadigingen en gebruik en wanneer dit in orde is kan je een ander artikel uitkiezen, of je krijgt een tegoedbon of we storten je het bedrag terug. Een tegoedbon is 1 jaar geldig in onze winkel.
Handschoenen kunnen enkel nog geretourneerd worden als ze nog aan elkaar vasthangen. Wij aanvaarden geen retours van regenschermen en artikelen aangekocht met kortingen.
Enkel niet gebruikte en niet beschadigde producten worden aanvaard bij retour.
-
Gelieve ons te verwittigen per mail (info@artlux.be) als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. We bezorgen je dan een retourformulier waarmee je je bestelling kan terugsturen.
Wij vragen om het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele verpakking binnen de 14 kalenderdagen na de aanvraag aan ons te retourneren.
Verzenden doe je via een verzekerde verzending (Bpost of koerier) en op eigen kosten. Na controle en goedkeuring zal Artlux Lederwaren het betaalde bedrag terugstorten binnen 14 dagen. Artikelen, verkocht aan kortingen, worden niet terug genomen. Ook gebruikte of beschadigde producten kunnen wij niet terug nemen.
-
Na controle en goedkeuring zal Artlux Lederwaren het betaalde bedrag terugstorten binnen 14 dagen. Artikelen, verkocht aan kortingen, worden niet terug genomen of terug betaald. Regenschermen worden niet geruild en dus ook niet terugbetaald.
In geen geval betalen we gebruikte of beschadigde artikelen terug.
Verzendkosten worden nooit terug betaald.
Onderhoud, reiniging en reparatie
-
Eerst en vooral dikke proficiat met je nieuwe aanwinst, want met de aankoop van een lederen (hand)tas ben je verzekerd van jaren plezier. Er zijn echter een aantal dingen waarmee je moet rekening houden als je je tas in goede staat wilt houden.
Enkele weetjes eerst: leder is gemaakt van dierenhuid, nogal duidelijk. Bijgevolg zijn kleine verschillen in kleur en structuur heel logisch, omdat elk dier anders is. Een lederen handtas heeft ook, net zoals jouw huid, wat verzorging en liefde nodig.
Ten eerste: spuit je lederen handtas voor gebruik in met een vuil- en waterafstotende spray. Doe dit buiten of in een goed geventileerde ruimte, altijd op een afstand van ongeveer 30cm en spuit je tas helemaal in. Daarna laat je ze een tijdje goed drogen en je tas is klaar voor gebruik.
Dit moet regelmatig herhaald worden. Hoe dikwijls is afhankelijk van de gebruikte spray. Wij hebben 2 soorten spuitbussen in huis: de 1909 Collonil supreme protect spray en de Nanex spray. Je vindt ze hier.
Pas op: Er zijn uitzonderingen. Bij o.a. lakleder en ingewaxt leder raden wij het inspuiten niet aan. Bij lak kan dit de eventuele beschermende laag aantasten en doffe plekken veroorzaken. Bij ingewaxt leder is het regelmatig inwaxen van de tas de beste manier om het te beschermen en onderhouden. Een voorbeeld hiervan zijn de artikelen van The Chesterfield Brand. Zij hebben hiervoor een uitstekend onderhoudsprodukt: de Chesterfield Brand leder wax. Je vindt hem hier.
Ten tweede: gebruik geen agressieve reinigingsmiddelen of heel veel water om je tas te poetsen. Dit kan vlekken veroorzaken of zelfs plekken vastzetten die er eventueel al zijn. Een droge of licht vochtige doek mag wel om je tas regelmatig eens af te vegen en het oppervlakkige vuil zo te verwijderen.
Tenslotte: er bestaan zeer veel verschillende soorten leder. Het ene leder vraagt soms een heel ander onderhoud dan een ander leder.
Veel merken steken een kaartje in de tas of geven een boekje mee met tips voor het onderhoud van hun lederen tassen. Als dit bij jouw tas het geval is, volg dan zeker hun raad op.
-
Ja, de meeste wel!
Je spuit je lederen handtas voor gebruik best in met een vuil- en waterafstotende spray. Doe dit buiten of in een goed geventileerde ruimte, altijd op een afstand van ongeveer 30cm en spuit je tas helemaal in. Daarna laat je ze een tijdje goed drogen en je tas is klaar voor gebruik.
Dit moet regelmatig herhaald worden. Hoe dikwijls is afhankelijk van de gebruikte spray. Wij hebben 2 soorten spuitbussen in huis: de 1909 Collonil supreme protect spray en de Nanex spray. Je vindt ze hier.
Pas op: Er zijn uitzonderingen. Bij o.a. lakleder en ingewaxt leder raden wij het inspuiten niet aan. Bij lak kan dit de eventuele beschermende laag aantasten en doffe plekken veroorzaken. Bij ingewaxt leder is het regelmatig inwaxen van de tas de beste manier om het te beschermen en onderhouden. Een voorbeeld hiervan zijn de artikelen van The Chesterfield Brand. Zij hebben hiervoor een uitstekend onderhoudsprodukt: de Chesterfield Brand leder wax. Je vindt hem hier.
-
Sorry, dit is niet goed. Een inktplek is zeer moeilijk te verwijderen. Indien de plek niet echt op een zichtbare plaats is, dan raden wij zelfs af om er aan te komen met een product.
Waarom? Wij hebben een product om inkt te verwijderen, maar dat moet echt "zeer" voorzichtig gebruikt worden. Dit reinigingsproduct kan immers ook de kleur van je tas verwijderen, en dan ben je nog slechter af.
Inkt en leder, best hou je ze bij elkaar uit de buurt, dus altijd goed oppassen met die pen!
-
Heb jij een zwarte lederen handtas en is deze na intensief gebruik een beetje kaal of dof geworden? Zijn de hoeken van je handtas grijs geworden? Een kleurloze crème gaat de slechte plekken niet doen verdwijnen. Als je je tas elke dag gedurende een jaar gebruikt, zou je ze minstens tweemaal per jaar volgende behandeling moeten geven.
1) Eerst ga je ze een beetje oppoetsen met een licht vochtige soepele doek. Dit is om al de plekken op de handtas te verwijderen, want als je een produkt op je handtas smeert, dan fixeer je alles wat erop zit. Zachtjes wrijven is de boodschap, niet "frotten" of hard wrijven. Beter doe je het later nog een tweede keer als alles nog niet weg is.
2) Dan neem je een zwarte crème geschikt voor leder, liefst een vloeibare en geen gel. Een crème, die je voor je lederen schoenen gebruikt, kan zeker dienen. Met een zachte doek smeer je je handtas helemaal in met de zwarte crème. Gewoon met cirkelvormige bewegingen de tas zachtjes insmeren en zien dat je overal bent geweest. Besteed extra aandacht aan de kwetsbare plaatsen, zoals de hoeken van de handtas onderaan.
3) Laat de handtas dan zeker een nacht tot een dag rusten. Daarna wrijf je ze op met een zachte doek en je eindigt met het nawrijven van de tas met een witte doek. Zo controleer je of alles wel goed is ingetrokken. Als alles goed is ingetrokken, zal ze ook niet afgeven op je kleding als je je handtas draagt.
4) Je handtas is weer klaar voor gebruik. Een lederen tas die je regelmatig onderhoudt, gaat jaren en jaren mee. Je kan ze een tijdje wegzetten in een stoffen doek en daarna weer uithalen. Niemand zal zien dat ze al heel wat jaartjes oud is.
PS: Deze behandeling kan gebruikt worden voor handtassen in generfd (vb. Nathan-Baume) en glad (vb Carol J.) leder. Handtassen in een mat leder (vb The Chesterfield Brand, Cat & Co ) kan je beter insmeren met een lederwax. De tas zal anders compleet veranderen van look door de crème behandeling en je zou de crème ook zeer gelijkmatig moeten uitsmeren om geen plekken te krijgen.
Veel plezier met je nieuwe handtas ;-)! Moest je toch liever een echt nieuw exemplaar wensen, wij hebben een zeer uitgebreid assortiment zwarte lederen handtassen in onze winkel en online op onze webshop.
-
Als je je (hand)tas bij ons in de winkel gekocht hebt, dan kunnen wij je normaal gezien altijd verder helpen.
Indien dit niet het geval is, kunnen wij voor sommige tassen een offerte voor herstelling aanvragen. Best kom je dan langs met de tas of je stuurt een mail met foto's naar info@artlux.be
-
Jazeker,
Dit is de ruberen coating op de handvaten die na verloop van tijd (een aantal jaren) gaat plakken. Zeer vervelend als je je regenscherm vastneemt en soms komt er ook plek vanaf.
Dit is echter heel eenvoudig te verhelpen. Maak de handgreep schoon met een vochtige doek en "Cif". Dit poetsprodukt "Cif", welke je terugvindt in elke supermarkt, heeft een licht schurende werking. Hierdoor schuur je de ruberen coating van de handgreep af. Deze handeling mag je herhalen totdat de volledige rubberen laag verwijderd is. Het plakken zal niet meer terugkeren en de kleur van de handgreep blijft perfect behouden. Je regenscherm is weer bruikbaar voor jaren.
Je kan natuurlijk ook altijd een nieuw regenscherm kopen. De lange regenschermen verkopen we niet op onze webshop. Deze verkopen we enkel in de winkel. Een deel van onze opvouwbare regenschermen kan je zien in de collectie "Accessoires".
-
Regenschermen, die bij ons aangekocht werden, kunnen normaal gezien gerepareerd worden.
Echter, de reparatiekosten zijn de laatste jaren, samen met de arbeids- en verzendingskosten, serieus gestegen. Voor de reparatie van 1 balein zit je al gauw aan €25.
Is jouw regenscherm nog niet zo oud (max. 1 jaar)? Misschien valt de reparatie dan nog onder garantie. Breng zeker je aankoopbewijs mee dan.
Is het al een ouder regenscherm (enkele jaren)? Dan is het meestal interessanter om een nieuw regenscherm te kopen. Door gebruiksslijtage kunnen er ook na herstelling snel nieuwe mankementen optreden aan de paraplu. (bvb Een balein wordt gerepareerd, maar een week later breekt een andere balein, die de eerste keer niet kapot was, maar wel al was verzwakt.)